Home Dla Rodziców Mamo, Tato - poćwicz ze mną

Na dojrzałość szkolną składa się wiele obszarów. Sprawność manualna rąk, potrzebna do nauki pisania, ale także poziom rozwoju fizycznego i emocjonalnego dziecka. Nie chodzi więc tylko o naukę czytania i pisania.
Dojrzałość szkolna, to gotowość do rozpoczęcia nauki, podjęcia nowych zadań, jak i zdolność do przystosowania się do nieznanego środowiska oraz ogólnie zmienionej sytuacji życiowej.

Czytaj dalej ...

 

Czas przeznaczony na rozmowę z dzieckiem nigdy nie jest czasem straconym. Musi być to jednak dialog - wzajemna wymiana poglądów, spostrzeżeń a nie monolog rodzica narzucającego dziecku swoje opinie i sądy.

Dzieci często potrzebują dodatkowej zachęty, by zacząć mówić o swych uczuciach, problemach. Czy chciałabyś o tym porozmawiać?, ciekawe co o tym myślisz?, chcesz mi powiedzieć coś więcej na ten temat? - takie zapraszające komunikaty pozostawiają dziecku swobodę mówienia o tym, czym samo chciałoby podzielić się z dorosłymi.

Czytaj dalej ...

 

Materiały dla grupy Niedźwiadki

  1. Co robił Kuba wieczorem?
  2. Połącz kropki.

  3. Czym podróżują zabawki?
  4. Zuzia układa puzzle.

  5. Naucz się z pomocą dorosłego wierszyka.
  6. Obejrzyj bałwanki.

  7. Dlaczego bocian żegna się z wróbelkiem?
  8. Umieść bazie w wazonach.

Dokumenty udostępnione na tej stronie zapisane są w postaci plików o rozszerzeniu pdf. W celu ich odczytania na komputerze powinien być zainstalowany program Acrobat Reader.

 

Ten darmowy program dostępny w internecie i można go ściągnąć z tej strony:

 

http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep.html

 

Materiały dla grupy Tęczowej

  1. Odszukaj i zaznacz pięć różnic między obrazkami
  2. Gwaronek i wróbel wybrali się na bal
  3. Przeczytaj wyrazy z nauczycielem
  4. Obejrzyj obrazki
  5. Pokoloruj karetkę pogotowia według wzoru

  6. Czy ty zdrowo się odżywiasz?
  7. Opowiedz o jednym dniu wróbelka
  8. Ozdób kubek do mycia zębów
  9. Gawronek zaprosił przyjaciół na podwieczorek

  10. Rysuj szlaczki po śladach.
  11. Obejrzyj obrazki, wytnij je i ułóż według kolejności.
  12. Wujek motylka Cytrynka jest malarzem.
  13. Rysuj szlaczki po śladach.
  14. Wytnij fragmenty obrazka sasanki.
  15. Przedszkolaki w leśnym przedszkolu liczą bazie wierzbowe.
  16. Połącz liniami obrazki zwierząt, których nazwy kończą się taką samą głoską.
  17. Pokoloruj ramki obrazków, w nazwie których na końcu słyszysz a.
  18. Odszukaj i zaznacz sześć szczegółów różniących te obrazki.
  19. Obejrzyj obrazek.
  20. Wiosna tuż, tuż.

  21. Narysuj drogę motylka z kokonu do kwiatka.
  22. Pokoloruj fragmenty rysunku gitary.
  23. Zwierzęta przygotowują koncert na powitanie wiosny.
  24. Narysuj ul po śladzie bez odrywania ręki.
  25. Narysuj w powietrzu ...

Dokumenty udostępnione na tej stronie zapisane są w postaci plików o rozszerzeniu pdf. W celu ich odczytania na komputerze powinien być zainstalowany program Acrobat Reader.

 

Ten darmowy program dostępny w internecie i można go ściągnąć z tej strony:

 

http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep.html